Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2023 |
Autor(a) principal: |
Nabón Hernández, Sebastián Andrés |
Orientador(a): |
Chaves, Celso Giannetti Loureiro |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
spa |
Instituição de defesa: |
Não Informado pela instituição
|
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Palavras-chave em Espanhol: |
|
Link de acesso: |
http://hdl.handle.net/10183/256806
|
Resumo: |
This work aims to investigate through a compositional process how the notion of silence/the silent can be transposed in different ways, in different temporal and structural scales of the compositional process, and how this concept can condition the choice, exclusion, and treatment of materials and can give answers in terms of time, structure and form. It intends to go beyond the explicit notation of silence or its use as an articulator of a piece's temporal/formal structure. This memorial seeks to contribute to the construction and transformation of our subjectivities, our listeners, and the implications that our proposals have for the rest of society. Our political, social, and psychological implications, to name a few, are in dialogue with our sound discourses. As an active part of the dialogue, we must listen and then say. Moreover, in order to listen, we must be silent. |