Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2016 |
Autor(a) principal: |
Abrunhosa, Eduardo Castedo
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Mota, Carlos Guilherme Santos Serôa da
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Presbiteriana Mackenzie
|
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26134
|
Resumo: |
This dissertation records and systematizes the modernity components seen in the creation and production of some of the main architects graduates of the School of Architecture Mackenzie – essentially their ideology and mentality. We selected the most relevant architects for the historical period of 1947 to 1968. The aim is to understand and analyze the cultural ambiance at the time of modern architecture in São Paulo, especially the context during the creation of Mackenzie School of Architecture (FAM), the cradle public resistance to the new architecture, aiming to draw the historical setting of Sao Paulo’s architectural development and the role of that option in this context. |