Tempos de resistência democrática: os tambores de Bertolt Brecht ecoando na cena teatral brasileira sob o olhar de Fernando Peixoto
Ano de defesa: | 2006 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Uberlândia
BR Programa de Pós-graduação em História Ciências Humanas UFU |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/16353 https://doi.org/10.14393/ufu.di.2006.02 |
Resumo: | The purpose of this study is to analyze the construction of the dramatic text Drums in the Night (Bertolt Brecht), directed by Fernando Peixoto, and its staging in Brazil of 1972. Thus, this study aims to valorize the aesthetic and political discussions of Germany after the First World War when Brecht writes Drums -, at the same time that verifies the construction of the character and the plot of the play. And about the recovering of the theoretical proposals of the playwright Bertolt Brecht by the Brazilian director Fernando Peixoto, this study aims to understand the historicity of Peixoto´s discourse when he deals with the transformation of the Brazilian theater along the construction of the 1972 show aiming the verifying of the possible dialogues between the purpose of Peixoto and his group and the society of that time. |