Da encenação à publicação: o processo criativo de Bumba, meu quiexada do grupo União Olho Vivo
Ano de defesa: | 2010 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Uberlândia
BR Programa de Pós-graduação em História Ciências Humanas UFU |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/16384 |
Resumo: | In the course of this work, we argue, from the relation history/theater, the creative process, the plot , the music, the characters and the theme of the theatrical text of Bumba, meu queixada (1979) of the group Teatro União e Olho Vivo. Besides the text, we reflect on the materiality of homonymous book of the play, published in 1980. We showed clearly in this publication an approach with the elements of literature hanging on a line, notedly on the cover, on the text´s layout in strophes and in the language. The criticisms of Bumba, meu queixada diffused in the newspapers and in the own book were concrete things of our studies. We also analyse the theatrical do of the group with the purpose to understand yours idea of popular theater and its esthetic and politic project during 1970s decade. |