Galileu Galilei: Un Occhiale Cavato Dalle Più Recondite Speculazioni Di Prospettiva.

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2018
Autor(a) principal: Silva, Jessika Curtinaz Da [UNIFESP]
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Art
Link de acesso: https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6310084
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52739
Resumo: The Dissertation Presented Here Has As Its Theme The Approach Between Science And Art Made By Galileo Galilei When Perfecting The Eyeglass, Transforming It Into The Telescope. In The Italian Renaissance, Science And Art Were Speculative And Productive Knowledge, Respectively, And Essentially Diverse. The Union Of These Forms Of Knowledge Was Not Conceivable. Those Who Possessed Speculative Knowledge Did Not Apply Them To Make Objects, And Those Who Possessed Productive Knowledge Did Not Have The Necessary Knowledge To Make And Explain Their Productions. Galileo Galilei, Who Had The Knowledge Of Sciences And Interest In Mechanical Arts, Developed The Eyeglass Possibly Using Mathematical Knowledge, And Created The Telescope. It Was Presented By Galileo In The Sidereus Nuncius, Along With The Results Of The Observations Made By This Instrument.