Ofertórios

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2009
Autor(a) principal: Santos, Luciano Silva dos
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Santa Maria
BR
Artes
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://repositorio.ufsm.br/handle/1/5188
Resumo: Divided into two parts, this dissertation aims to be a reflection on the creative process in visual arts, based on the testimony of the creator/artist. The image of the Virgin Mary as a source of plastic work and theoretical research is seen here from the perspective of miscegenation in the search for understanding the source imagery. The first part, "Birth of the Virgin Mary" is the establishment of the work process and construction of the Virgin Mary and, of personal memory as the trigger that motivated the development of the works. The second part, "Memory of the Virgin Mary" meets the concept of mestizaje, and lies in the use of the Virgin Mary as the appearance of erratic memory that constantly is regarded to the social. There is a meeting of mestizo ways of doing works that is always immersed in an "intertwining" of countless possible interpretations.