A música contemporânea de concerto e a reinvenção da análise musical
Ano de defesa: | 2015 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil Instituto de Linguagens (IL) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://ri.ufmt.br/handle/1/1919 |
Resumo: | This work is about musical analysis and its relation to the contemporary poetics. From the traditional idea of the analysis as a historical field of study, the research shows changes and matters between musical analysis and composition. Conceptual authors of this paper were Cook, Nattiez and Antenor Corrêa. Relevant works were considered to explain this way, and a set of three studies for guitar was composed especially for this research. |