As representações da Revolução e do feminino no cinema cubano : Retrato de Teresa (1979), No hay sábado sin sol (1979), Hasta cierto punto (1983) e Los pájaros tirándole a la escopeta (1984)
Ano de defesa: | 2019 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil FAF - DEPARTAMENTO DE HISTÓRIA Programa de Pós-Graduação em História UFMG |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/1843/56018 |
Resumo: | This thesis strives to investigate the representations that were created and disseminated by Cuban cinema about Cuban women on the 1970s and 1980s. We seek to understand which was cinema's role on defining and stablishing a new social and political place for the Cuban women. And also how the Revolution itself was represented on these screens. For such, we analyze four Cuban films produced by the ICAIC: Retrato de Teresa (1979), by director Pastor Vega, No hay sábado sin sol (1979), by Manuel Herrera, Hasta cierto punto (1983), by Tomas Gutiérrez Alea and Los pájaros tirándole a la escopeta (1984), by Rolando Díaz. |