Cine sobre ruedas: expressões da cultura política comunista nos discursos cinematográficos e na organização do Cine-Móvil cubano (1961-1971)
Ano de defesa: | 2011 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/1843/BUOS-8L4N9P |
Resumo: | This study proposes to examine the experience of itinerant cinema developed by the Cuban government after the Revolution. The Cine-Móvil was one of the means for film diffusion and political propaganda of Cuban Institute for Art and Film Production (Instituto Cubano del Arte e Industria Cinematográficos - ICAIC). The proposed analysis involves an understanding of this medium, based on official cultural policy of the Cuban government and its relationship with the communist political culture. The Cine-Móvil will be analyzed taking into account part of it`s programming, institutional and administrative bias, and it`s practical and daily experience within Cuba. |