A linguagem idiomática da guitarra de Toninho Horta: concepções harmónicas nas música instrumental

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2017
Autor(a) principal: Leandro Alves Do Carmo
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
MUSICA - ESCOLA DE MUSICA
Programa de Pós-Graduação em Música
UFMG
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://hdl.handle.net/1843/30927
Resumo: The present study aims to transcribe and analyze some Toninho Horta’s compositions and arrangements, systematizing the information in compliance with popular music school agreements, in the musical performance research line. This demand arises from the opening of new university courses in Brazil, which aimed to train professionals, researchers and performers, specialized in popular music. These courses demand specific forms of popular music writing associated with acoustic and electric guitar. Our analyses will focus on the harmonies and melodies of Horta. We will research possible patterns in voice leading, harmonic progressions and rhythmic components. It will also examine how these aspects influence in composition and performance, investigating how they can help the performer in its construction.