Os métodos Viewpoints e Suzuki em interface à composição visual

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2018
Autor(a) principal: Luciana do Espirito Santo Brandao
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-B7KKXR
Resumo: The present master thesis works with the Viewpoints and Suzuki training methods examined from a historical perspective and were exposed to their own form of dialogue. The cut is made between theatrical trainings and Fine Arts and is from the book Point, Line under Plan by Wassily Kandinsky. Thusfore, a reflection on the concepts: scenic presence, movement and scenic / theatrical space in relation to the notion of Point, Line and Plane. From the comparative analyzes, suggesting new fields of perception about the exercise of actor / actress