Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2017 |
Autor(a) principal: |
CRUZ, Eliete da Silva
|
Orientador(a): |
ZORZAL, Ricieri Carlini |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal do Maranhão
|
Programa de Pós-Graduação: |
PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM CULTURA E SOCIEDADE/CCH
|
Departamento: |
DEPARTAMENTO DE SOCIOLOGIA E ANTROPOLOGIA/CCH
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
http://tedebc.ufma.br:8080/jspui/handle/tede/1575
|
Resumo: |
The main objective of this dissertation is to investigate the musical ideas of Jean-Jacques Rousseau, thoroughly analyzing its line of argument as well as his criticism and censorship approach. Therefore, we use as a starting point the work entitled Carta sobre a música francesa. In this paper we focus our attention on the temporal aspects, analyzing the circumstances that led Rousseau to draw up the Carta. The time vector has as common respect the origin of languages and music, and how language impacts the music on the aesthetics and sound. Thus, it is essential that the approach to the subject was drawn from a historical perspective on the origin of the Italian and French operas, and on the opera features in the Age of Enlightenment. |