Os territórios simbólicos do cinema negro : racialidade e relações de poder no campo audiovisual brasileiro
Ano de defesa: | 2017 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal do Espírito Santo
BR Mestrado em Comunicação e Territorialidades UFES Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Territorialidades |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://repositorio.ufes.br/handle/10/6931 |
Resumo: | This work makes an effort to join as researched research on Brazilian race relations and its implications in the artistic field, specifically to the cinema. Film production of black filmmakers has grown exponentially in recent years, drawing an unprecedented setting in national cinematography. In this sense, we sought in the, from the dimension of the Brazilian audiovisual field, an artistic production that can be configured as Black Cinema. They are symbolic productions that, on the one hand, have suggested new forms of black representations without cinema, that is, formulating other narratives from another perspective of the experiences of Brazilian negritude; On the other hand, evidenced, from positions that are in the field, that are in conditions of power, which is a territorial simulation, is at stake in the relations of power that configure the field |