Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2015 |
Autor(a) principal: |
Amaral, Aline Moreira do
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Rago Filho, Antonio |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Estudos Pós-Graduados em História
|
Departamento: |
História
|
País: |
BR
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/12900
|
Resumo: |
This dissertation examines the representation of women in the film The Circle , the Iranian director Jafar Panahi, reaching the so-called new Iranian cinema , and explore the boundaries of cinematic art of social intervention, its articulation with the censorship and the Islam in post- revolutionary Iran processes. From the Cultural History seeks to answer the following questions: How the Iranian Revolution has shaped your cinema? What is the role of women in his works of art? As Jafar Panahi represented the woman in The Circle ? What are your influences? I analyze these issues from the historian's point of view, using the filmic document , which approach have several possibilities became a rich working tool , capable of providing multiple interpretations and thoughts |