Quem toca a música do povo de Deus? um estudo sobre a música gravada por evangélicos no Brasil, anos 1970-90

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2012
Autor(a) principal: Silva, Edson Alencar lattes
Orientador(a): Mira, Maria Celeste
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Programa de Pós-Graduação: Programa de Estudos Pós-Graduados em Ciências Sociais
Departamento: Ciências Sociais
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/3391
Resumo: This present dissertation proposes to investigate the market of gospel music in Brazil and its relation to the music industry, in order to understand the movement which is today called the Gospel song. The objective of this research focuses, therefore, in the processes which became possible to emerge this phenomenon in Brazil. We start from the hypothesis that the basis of this market are established in the intersection between religious actions, known, as the spread of the "Word" and the proselytism, coupled to the dynamic of the development from Brazilian music industry. The development of the present stdudy is in many ways the realization of this hypothesys