Nietzsche e o teatro Os apontamentos, peças e a atualidade teatral presentes em O nascimento da tragédia
Ano de defesa: | 2020 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
|
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=9114740 https://hdl.handle.net/11600/64637 |
Resumo: | This dissertation seeks to understand in the work The birth of tragedy, by Friedrich Nietzsche, the elements and notes related to the theater present in this work. The method used to understand and address the specificity of theatrical art in his work was the decrease of philosophical commentators and the absorption of texts of professionals linked to literature and theater. In addition, the reading of the authors' pieces cited by Nietzsche served as the basis for understanding references about comedies and tragedies. In these particularities, the Aristophanes comdographer and the philosopher Aristotle are highlighted in their influences on Nietzsche and provide a more extended interpretation of theatrical art. The next effort lies in nietzschiana's aesthetic perspective of her first work in contemporaneity, recognizing it in theatrical works. |