Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2020 |
Autor(a) principal: |
Santos, Paloma da Silva |
Orientador(a): |
Queiroz, Carlos Eduardo Japiassú de |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Não Informado pela instituição
|
Programa de Pós-Graduação: |
Pós-Graduação Interdisciplinar em Cinema
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
https://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/14536
|
Resumo: |
This study analyzes the movie Agripina é Roma-Manhattan(1972), based on the concept of “nonnarration” elaborated and exercised by the artist Hélio Oiticica and the considerations about the narration in the modern cinema anchored in the Deleuzian thought. With this, this aims intends to finally verify how the nonnarration and the narrativity of the post-war cinema are conected. For this investigation were carried out documentary research and bibliographic research, as well as film analysis. Thus, this work turns to a segment of Oiticica’s work still little explored and makes it possible to glimpse as salutary questions the poetics of the artist was incorporated to his reflection and cinematographic practice and how that dialogue with a portion of the cinematography of that time. |