Realidade, comoção e catarse: a função dos recursos dramáticos no docudrama televisivo ‘Por toda minha vida’
Ano de defesa: | 2015 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal da Paraíba
Brasil Comunicação Programa de Pós-Graduação em Comunicação UFPB |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/26346 |
Resumo: | This thesis aims to investigate the re-elaboration of the modern melodrama in the TV show All my life _ and the implications that result from its docudrama form (by definition, a form that combines two different traditions with different spectatorial pacts). The hypothesis is that, contrary to what is advertised, the documentary (the testimonies, uses of archival material and, homemade videos) serves as mere support for fiction and thus collaborates with the melodramatic elaboration, provides a real seal for history and enhances the emotion of the viewer. Considering the plot and form through the prism of Imagination melodramatic founded by Peter Brooks, the idea is to approach the object of study combining the analysis plane by plane with a structural analysis of post-script of the episodes. |