Compositor e intérprete: reflexões sobre colaboração e processo criativo em Caminho Anacoluto II – quasi-Vanitas de Marcílio Onofre
Ano de defesa: | 2016 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal da Paraíba
Brasil Música Programa de Pós-Graduação em Música UFPB |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/8404 |
Resumo: | A survey about the work written by the composer Marcílio Onofre (1982), this research discusses the collaborative process between the composer and the performer in Caminho Anacoluto II – quasi-Vanitas for violin and piano. We will discuss about the process of technical expansion that occurs in contemporary music and the results in the music of this period. We will also introduce a brief presentation of the composer, the Laboratory of Musical Composition, Onofre’s participation on it and the collaborations that occurred. Finally, an approach to the work Caminho Anacoluto II – quasi-Vanitas, its structural aspects and a reflection on the collaborative process. |