Cantoria, para viola sertaneja e orquestra de cordas: desenvolvimento de processos composicionais referenciados na cantoria de viola
Ano de defesa: | 2011 |
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Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal da Paraíba
BR Música Programa de Pós-Graduação em Música UFPB |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
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Departamento: |
Não Informado pela instituição
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País: |
Não Informado pela instituição
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Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/6594 |
Resumo: | This work deals with the principles and compositional techniques employed in Cantoria, for ten-string Viola Sertaneja and String Orchestra, composed of three movements, with approximate duration of 14 minutes. The work uses a compositional language developed from stylistic, melodic and rhythmic elements from Cantoria de Viola Nordestina. In the musical discourse of the first two movements, the viola sertaneja and the string orchestra are treated as distinct dramatis personae that interact with each other in several ways simulating certain acoustic effects through orchestration. In the third movement, they interplay according to the principle contained in the Desafio (kind of Cantoria de Viola). |