Aprendendo o movimento circular uniforme com o auxílio do ambiente virtual 3D VPython

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2020
Autor(a) principal: Borges Junior, Agnaldo Gonçalves
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil
Instituto de Ciências Exatas e da Terra (ICET) – Araguaia
UFMT CUA - Araguaia
Programa de Pós-Graduação Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - MNPEF
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://ri.ufmt.br/handle/1/4991
Resumo: We live in a time when physics education demands change. Because teaching methods in which only traditional materials, such as chalk and chalkboard, do not match the learning reality of the 21st century virtual word adept student. It is well known the difficult students have to imagine and interpret a physical phenomenon properly. The difficulty increases when it is necessary to understand something that changes in space and time with only a static figure. Today we have many new options that work as pedagogical material. In this context we highlight the computational animations as didactic resources attractive for their visual richness and interactivity with the phenomenon studied. In this work we will use animations elaborated in the 3D virtual environment known as Vpython to discuss and understand the Uniform Circular Motion and the relations that surround this content.