Corpo ex-posto : disparador de possibilidades na obra de Elisa Ohtake

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2015
Autor(a) principal: Leite, Daniela Correa
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil
Instituto de Linguagens (IL)
UFMT CUC - Cuiabá
Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://ri.ufmt.br/handle/1/1921
Resumo: What moves the actor/performer to create and re-create a body with vitality on the scene? This concern gave direction to the research, suggesting the existence of the body as something to be experienced, more than explained, the body while power generation in performative theater. To watch the show Take My Breath and False Entertainment, both directed by the artist Elisa Ohtake, Deleuze and Guattari were references, because they see the body as a becoming a becoming, something in the process. From the survey of literature and audiovisual material, thematic interviews with the director and two performers about their creative processes were performed. It could be observed , then, that the actor/performer may, in practice, try other possibilities, beyond any pre-established form and in that sense, blurring the boundaries between artistic languages, making theater an event, or rather a trigger experiences.