A mulher que logo sou estilo, escritura e otobiografia
Ano de defesa: | 2016 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil Instituto de Educação (IE) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Educação |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://ri.ufmt.br/handle/1/1017 |
Resumo: | This work proposes a listening to the feminine's styles of the Psychology and Pedagogy students at the Federal University of Mato Grosso, Cuiabá. In a movement of experimentation, I heard the echoes of my life-experiences while psychologist-woman-researcher on the written production of those students. To mobilize that listening, I used the Workshop of Transcreation, designed and operationalized as a concept and practice of research by the project Writreadings: a way of reading-writing amidst life. Through the Workshop of Transcreation Vita Femina, I used texts by Virginia Woolf and Florbela Espanca investing in a new typology: a Otobiografemática Workshop. The listening of that written production took place through the otobiographic research, developed by Monteiro from the Nietzschean concept of life- experiences and the otobiographie concept, proposed by Derrida. From this movement raise the possibilities of composition, experimentation and variations of individual styles. |