Boé : corpos-lugar na criação de teatralidades sobre a morte
Ano de defesa: | 2020 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil Faculdade de Comunicação e Artes (FCA) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://ri.ufmt.br/handle/1/3171 |
Resumo: | The body in the relashionship with the place where lives as a trigger of collective dramaturgies is the question raised for observing the Group Teatro Faces of Primavera do Leste – MT in the construction of the poetics of the scenic process Boé (2014). The work that appears with the contact with the funerary ritual Boe Bororo, that uses the death and its instigations as a driving force in the theatrical scene construction, continuing with the scenic search of the Group Teatro Faces of theatricalities about death. The concept of cartography, the same introduced by Gilles Deleuze and Félix Guattari in A Thousand Plateaus, which was later expanded by Suely Rolnik, it is used as a methodological resource, for being an investigation method close to the inherent procedural character in contemporary artistic poetics. Theorists like Stela Fischer, collaborative process, Josette Féral, performative theater, Sylvia Novaes, funerary ritual Boe Bororo, guide the construction of the writing of this work. |