Por um cinema da introspecção: estudo sobre a reflexividade em Abbas Kiarostami
Ano de defesa: | 2022 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES Programa de Pós-Graduação em Artes UFMG |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/1843/47016 |
Resumo: | This master dissertation proposes to investigate, from an analytical-theorical perspective, the reflexivity in the movies made by the Iranian artist Abbas Kiarostami; our main focus is on the movies that constitute the so-called “Koker's trilogy” – Where Is the Friend's House? (1987), And Life Goes On (1992), also known as Life and Nothing More, and Through the Olive Trees (1994). We seek to shed light on how this director, through the filmaking itself, creates a provoking restlessness that shapes a thought capable of enriching discussions about the language of film, considering its potential and its limits. |