Humanismo crítico no cinema de Pedro Almodóvar: análise de linguagem e narrativa

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2010
Autor(a) principal: Luiza Aguiar Leite
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8QML8X
Resumo: This study aims to demonstrate how Almodóvar takes the viewer to enter the motivations of the behaviors considered marginal by society. Is an attempt to understand the ability of the Spanish filmmaker tackling controversial issues, opening up possible spaces for humanistic interpretations deeper, even in extreme situations highly controversial. Almodóvar uses the cinematic language to reveal the secrets of his characters, leading the viewer to position itself differently from the common, abolishing the old moralistic dichotomy between the good and bad, "especially in light of attitudes that are often regarded as mere fruit aberration, solitude and madness. Instead, Almodovar always see his characters in a highly problematic human content, even under compromising appearances or abject.