Entre a ruptura e o contínuo: a poética da fragmentação em Photomaton & Vox, de Herberto Helder
Ano de defesa: | 2013 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/1843/LETR-BBPJDF |
Resumo: | The apparent fragmentation of Photomaton & Vox, by Portuguese poet Herberto Helder, raises a dialog with Jena Romanticism, source of the studies of the textual modality called fragment. Other theoretical frameworks are brought into the discussion, but is the idea of a poetics of fragmentation, a concept which brings romantic and modern ideas of the fragment, that is believed to provide the basis to the reading of Helders literature. This study also compares texts of the works Apresentação do Rosto (1968) and Photomaton & Vox (1979) in order to identify similarities and differences, contributing to reflections on the (dis)continuity in Helderian poetic. |