A vizinhança fantasma: um panorama da coralidade no cinema e outras artes
Ano de defesa: | 2022 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES Programa de Pós-Graduação em Artes UFMG |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/1843/48230 https://orcid.org/0000-0002-4759-4294 |
Resumo: | This paper seeks to understand the apparition of chorality in Cinema, especially in contemporary Brazilian Cinema. Starting from a theoretical background on studies about chorality in research fields of theater, sound, literature, and correlated areas, followed by an analysis of the history of the term within the cinematographic field itself, there is an examination of the multiple forms of expression of chorality in current Brazilian cinema. Thus, the thesis makes a proposition about an understanding of chorality in a broad sense, seeking to initiate possible discussions and analysis on the subject. Finally, the text proposes a comparative analysis between Long Way Home (2019, André Novais) and The Hidden Tiger (2013, Affonso Uchoa), with the understanding that these films end up bringing together authors, crew, actors, and spectators under the logic of a chorality, established as neighborhood. |