Vidas submersas - o entre atos de olhares: Alejandro Jodorowsky e sua obra multimídia
Ano de defesa: | 2017 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/1843/LETR-AMAHUW |
Resumo: | This work is the reflective writing developed from the relations of the various aesthetic-political elements present in the images created by Alejandro Jodorowsky, in Melodrama Sacramental (1965), Santa Sangre (1989) and Las tres viejas (2003). Each artistic work, and its language specificities (theatrical event, audio visual / cinema and dramatic text), configure fictional realities that, in this work, are analyzed from concepts such as dialectical images (DIDI-HUBERMAN, 1998), sharing the sensitive (RANCIÈRE, 2005), emancipated spectator (RANCIÉRE, 2012), society of the spectacle (DEBORD, 1997) and will also use concepts of the Alejandro Jodorowsky. Keywords: images, Alejandro Jodorowsky, scenic actions, cinema, theater. |