Impressões digitais: A potencialização do cinema a partir das tecnologias digitais
Ano de defesa: | 2006 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/1843/JSSS-855G3D |
Resumo: | Since its early days, the cinema suffers influence of progress, improving oneself from technological development. Inovations that seem to be, at first, just technical, but with so much potential that they eventually turn into instruments, showing to be, a lot of times, not only a change, but also an innovation of the cinematographical expression. This study intends to examine and discuss critically how the digital technology is being used in the contemporary cinema (beginning of 21th century), to make potent the cinematographical language. |