Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2015 |
Autor(a) principal: |
Vieira, Karine Ramaldes
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Camargo, Robson Corrêa de
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Banca de defesa: |
Camargo, Robson Corrêa de,
Koudela, Ingrid Dormien,
Correia, Paulo Petronilio |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Goiás
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Pós-graduação em Performance Cultural (EMAC)
|
Departamento: |
Escola de Música e Artes Cênicas - EMAC (RG)
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/5071
|
Resumo: |
This study analyses the methodology of theater games developed by Viola Spolin (1906-1994) as a process of learning by experience, using the theorethical approach of experience developed by William James (1842-1910) and John Dewey (1859-1952). I establish possible dialogues with the practice of theater games with the distinct theorethical perspectives of both authors aiming to have a better understanding of the methodological improvisation on Drama proposed by Viola Spolin. |