Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2021 |
Autor(a) principal: |
Freitas, João Paulo de
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Damião, Carla Milan
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Banca de defesa: |
Damião, Carla Milani,
Ribeiro, Rita Aparecida da Conceição,
Jesus, Samuel Jose Gilbert de,
Martins, Alice Fatima,
Ramos, Pedro Hussak Van Velthen |
Tipo de documento: |
Tese
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Goiás
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Pós-graduação em Arte e Cultura Visual (FAV)
|
Departamento: |
Faculdade de Artes Visuais - FAV (RG)
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/11812
|
Resumo: |
This research investigates the presence and forms of manifestation of terrifying images in contemporary visual arts. To understand this phenomenon, I rely on interdisciplinary studies of the image and on the concepts of the grotesque, monstrous and unfamiliar (Das Unheimliche). I investigate how these specific categories work to create different terrifying effects in artistic images. Images that are characterized by the effect of haunting, dubiousness and hybridizations. I locate the discussion from the perspective of visual culture, highlighting the image as a meeting space between different forms of visuality and affections. |