Recortes e rasuras no corpo: sagrado e erotismo no Teorema de Pasolini
Ano de defesa: | 2006 |
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Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Programa de Pós-graduação em Comunicação
Comunicação |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
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Departamento: |
Não Informado pela instituição
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País: |
Não Informado pela instituição
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Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/20576 |
Resumo: | In 1968, Pier Paolo Pasolini, according his cinema of poetry article, makes Teorema, teling a story about a foreigner s visit (supposed divine) to a urban rich family, making possible a transgressive experience which questionates the reason s limits. This research proposes, at first, a new discussion about some concepts ( sacrality , erotism , body ), as presented in Pasolini s works, pitted to some Bataille, Eliade ande Augé s articles and books. We chose some elements of cinematographic language (the big shot, editing and free indirect subjetive take ) to analyse the corporal cuts (in time and space) in a Pasolinian cinema of poetry ,thinking the body as a transgressive space in wich sacred and erotic experiences happen. |