Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2007 |
Autor(a) principal: |
Jurado, Thamara Moretti Soria |
Orientador(a): |
Maar, Wolfgang Leo
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Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
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Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de São Carlos
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Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil
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Departamento: |
Não Informado pela instituição
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País: |
BR
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Palavras-chave em Português: |
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Palavras-chave em Inglês: |
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Área do conhecimento CNPq: |
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Link de acesso: |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/4880
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Resumo: |
This dissertation intends to investigate Adorno s analysis concerning Beethoven s late style in the attempt of understanding the importance delegated to this composer s works, which led Adorno to identify it with the beginning of a process that would culminate in Schoenberg. For doing that, we will use these comprised fragments in Beethoven s work: the philosophy of music, in special The Style I and II . |