Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2020 |
Autor(a) principal: |
Kuhne, Manoel Carlos Aguiar
|
Orientador(a): |
Oliveira, Rita de Cássia Alves |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Ciências Sociais
|
Departamento: |
Faculdade de Ciências Sociais
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/23178
|
Resumo: |
This work aims to identify the production strategies present in the animated production of the 1990s, The Ren & Stimpy Show (1991), which resulted in an audience phenomenon for its time in a series of controversies regarding its content. Through the theoretical-methodological repertoire of Cultural Studies, a mapping of producers involved in the animated series is carried out, in order to reveal the encodings that allowed them to address the public. Through the theoretical intertwining with the object of study, it was possible to see several strategies by which production is done, recognition to its audience |