"Efeitos visuais como elementos de construção da narrativa cinematográfica em King Kong"

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2010
Autor(a) principal: Tietzmann, Roberto
Orientador(a): Gerbase, Carlos
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Tese
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
Porto Alegre
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://hdl.handle.net/10923/2193
Resumo: This thesis aims to recover the role of visual effects as intrinsic to the development of film language. Although the direction and editing have been consolidated as the main carriers of filmic enunciation, it was with the visual effects that the film found one of its first specificities. We will study the relationship between visual effects and editing from the three versions of the movie King Kong (1933, 1976 and 2005) discussing the changes on both sides and creating a critique of the omnipotence of technical aspects observing relations of ruptures and continuities present since the first film.