Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2019 |
Autor(a) principal: |
Paula Filho, Gilberto Paschoal de |
Orientador(a): |
Kugler, José Luiz Carlos |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
eng |
Instituição de defesa: |
Não Informado pela instituição
|
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Link de acesso: |
https://hdl.handle.net/10438/27696
|
Resumo: |
As recorded music industry begins to regain financial traction in a digitized market, it still faces the dim reality of high transaction costs, low levels of transparency and asymmetric information contexts. Artists, rights holders and entrepreneurs alike are constantly dealing with the difficulties in making business based on creative works. In the academic scene we still face a shortage of case studies on the topic, with most of the research being focused on theoretical analysis or technical experiments. This paper assays Open Music Initiative (a non-profit that involves academic institutions and major music and media organizations) as a comprehensive effort that can establish a cross industry standardization of technical protocols and metadata in order to create interoperability, fostering technological innovation and new businesses. |