Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2006 |
Autor(a) principal: |
Albuquerque, Mônica Chateaubriand Diniz Pires e |
Orientador(a): |
Castro, Celso |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Não Informado pela instituição
|
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Link de acesso: |
http://hdl.handle.net/10438/2104
|
Resumo: |
The very purpose of this paper is to describe Edu Lobo’s trajectory within the Brazilian popular music scenario. From a possible genealogy commenced with Heitor Villa-Lobos, passing through Tom Jobim and finishing with Edu Lobo, this paper will stress the commingled influence of these three composers in adopting a vanguard attitude of rescuing and cultivating traditions. The universalization and development of these traditions resulted in the modern Brazilian Popular music of the XX century. Through the methodology of oral history and based on declarations of renowned composers, musicians, critics and singers, most of them appointed by Edu Lobo himself, this paper analyze the context in which Edu Lobo’s work has been developed. |