Cinema e discurso: o plano-sequência e a historicidade no filme A Arca Russa

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2016
Autor(a) principal: Giron, Sérgio
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Não Informado pela instituição
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/3456
Resumo: This dissertation about film and discourse is based some concerns of this researcher, investigated by the French Discourse Analysis. From the notion that speech is the effect of meaning between speakers, we seek to interpret the film "Russian Ark", Aleksandr Sokurov some possible gestures. Our corpus consists of materialities that merge the conflicting relationship between Europe / West and Russia in the construction of this memory: the different runs of image, sound and gesture in filmic production. Our analytical theoretical device DA in memory demand relationship, historicity and ideology - plus the concepts of cinema as image and plan - sequence - the discursive relationship of this narrative. Present and raise interpretations of the effects of meaning that the film and the filmic bring the viewer, as well as film editing without physical "cuts", but in a non-traditional assembly.