Processo criativo em dança: o corpo-novelo
Ano de defesa: | 2012 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Uberlândia
BR Programa de Pós-graduação em Artes Linguística, Letras e Artes UFU |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/12310 https://doi.org/10.14393/ufu.di.2012.379 |
Resumo: | This paper presents a glimpse into the creative process of the contemporary dance performance \"Des(fio)\", which I experienced as a performer/creator, and where I aimed to discover the ways and procedures taken to reach the corporal state \"corponovelo.\" In order to obtain this, the work of creation was based on experiences of eutony that aimed to develop awareness and relaxation of muscle tone. For this research, I seek refuge in Jorge Larrosa´s concept of experience and in Narciso Telles´s view on the use of experience as a methodological approach. At the end, it was possible to notice that this personal and artistic search modified and broadened my vision of dance, resulting in a change of aesthetic and ethical positioning on my part. |