Arte, Censura e Soft Power na China Contemporânea

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2019
Autor(a) principal: Chen, Cristina Choung [UNIFESP]
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Art
Link de acesso: https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=8198070
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/60016
Resumo: This paper discusses the relationship between Soft Power and governmental censorship in cultural management practices within mainland China, specifically in the field of visual arts. According to Joseph Nye Jr., creator of the term Soft Power, China emerges in the 21st century as a power to challenge American hegemony in economic and political terms, but the moral values presented by the Government, as well as the representation of Chinese culture in the global imagination, seem to precluding the public’s voluntary co-optation to a positive perception of the country. In this context, censorship is cited as the main obstacle to the creation of Soft Power. The research proposes to analyze the censor format within the artistic sphere, to reflect on the contemporary Chinese reality and to question the way such elements are articulated for the formation of individual expression within the global cultural scenario.