Um Teatro Com Consciencia De Classe: Produção Estético-Política Dos Grupos Ói Nóis Aqui Traveiz E Engenho Teatral

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2018
Autor(a) principal: Sousa, Renata Adriana De [UNIFESP]
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7175659
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52103
Resumo: The Present Work Analyzes The Production Logic Of The Theater Groups Oi Nóis Aqui Traveiz, From Porto Alegre (Rs) And Engenho Theatrical, From São Paulo (Sp), Seeking To Establish The Relation Between Artistic Work, Production Mode And Political Action As A Whole Of Today's Political Theater. And In Such A Way, It Is Sought To Situate The Nexus Of This Artistic Performance As Coming From The Class Consciousness In The Contemporary Theater. Thus, We Treat The Problematic Of The Political Theater Through The Set Of Social Relations That Understands It, Starting From The Artistic Productions Of The Groups. In The Following Discussion We Articulate The Theoretical Debate In Which These Groups Are Involved In Relation To Aesthetic, Historical And Sociological Thought Combined With The Historical And Social Description Of The Groups Investigated. Based On The Assumption That They Are Groups That Propose To Act Through The Theater With Political Positioning For And For The Working Class, We Analyze The Social Determ