Estevão Silva e a pintura de naturezas mortas no Brasil do século XIX
Ano de defesa: | 2002 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal do Rio de Janeiro
Brasil Escola de Belas Artes Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais UFRJ |
Programa de Pós-Graduação: |
Não Informado pela instituição
|
Departamento: |
Não Informado pela instituição
|
País: |
Não Informado pela instituição
|
Palavras-chave em Português: | |
Link de acesso: | http://hdl.handle.net/11422/5161 |
Resumo: | Despite the recent historiographic interest in nineteenth-century Brazilian art, still-life painting remains almost an unexplored field. This research intends to displace the lack of studies on the theme by approaching the work of one of the most distinguished still-life painters among us, Estevão Roberto da Silva (1845-1891). Willing to measure his legacy to the National art, we have made up a reference table gathering the production of those preceded him in the specialty. Based on nine Estevão’s paintings analysis, we could find out that he renewed the conventions into ways: from the viewpoint of composition and brushwork. |