Hegel e o fim da arte na letra e no espírito

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2016
Autor(a) principal: Guilherme Ferreira
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-ABYGVZ
Resumo: This dissertation investigates the prediction of Hegel on the theme of "End of Art" presented in their aesthetic courses. In order to provide a broad reading on this subject, try - from concept art - highlight the various moments and art functions in all of the Hegelian system. Immersed in this jurisdiction, and followed the considerations about the concept of art, we try analyze the theme of the inflection points of the end of art in relation to classical art concepts and romantic art in order to accent their strong and weak senses the aesthetic framework of Hegel . In this direction, articulates the classic and romantic interpretation of ethics dessubstantialization art. On the other hand, the theme of the end of art, the strong sense of Hegelian letter focuses on the context of prosaic traits of modern culture, meaning that distends our interpretation for dessubstantialization, dematerialization and art poeticization. Therefore, from the positive sense of the art dissolution sought to verify, in general, the sense of spirit, aesthetic text heritage of Hegel to the contemporary artistic phenomenon.