Maria Lúcia Godoy e a canção brasileira de câmara: dados biográficos, análise e edição de performance do Tríptico da saudade de Francisco Mignone (1897-1986), dedicado à artista.

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2020
Autor(a) principal: Maria da Penha Vasconcelos Batista Sabeti
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
MUSICA - ESCOLA DE MUSICA
Programa de Pós-Graduação em Música
UFMG
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://hdl.handle.net/1843/38314
Resumo: This dissertation contains details of the career of lyrical singer Maria Lúcia Godoy, born in Minas Gerais, Brazil, and recognized as one of the greatest figures in the Brazilian Art Song. We will point out details of her life and career during seven decades of uninterrupted work dedicating to vernacular singing, including national premieres, audio recordings, information about her literary production, and also details about her participation in historical moments. In addition, this work includes an analysis and edition of Tríptico da saudade (1976), a set of three songs composed by Francisco Mignone with dedication to the artist.