Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2021 |
Autor(a) principal: |
Pereira, José Arnaldo
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Santos, Rafael Guarato dos
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Banca de defesa: |
Santos, Rafael Guarato dos,
Conrado, Amélia Vitoria de Souza,
Cardoso, Thereza Cristina Rocha |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Goiás
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Pós-graduação em Performances Culturais (FCS)
|
Departamento: |
Faculdade de Ciências Sociais - FCS (RG)
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/11521
|
Resumo: |
I proposed to follow the connections and clues of the notion of expanded field, identifying: art-life, the body, dramaturgy and possibilities of expanded ways of performing oneself. Thus, problematizing and constituting a centered and expanding research path between the look, the reeducation, the body of the artist himself, research guided by practice, performativity, the Indigenous Paradigm, the Actor-network Theory, as well as decolonial problematizations. What derives the notion-practice of Decolonial Expanded Art and its applicability in the cultural project arroboBOI. |