Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2017 |
Autor(a) principal: |
Meira, Antônio Carlos Santos
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Almeida, Anselmo Guerra de
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Banca de defesa: |
Almeida, Anselmo Guerra de
,
Cardoso, Antônio Marcus Souza,
Oliveira, João Pedro Paiva de |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Goiás
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Pós-graduação em Musica (EMAC)
|
Departamento: |
Escola de Música e Artes Cênicas - EMAC (RG)
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/8246
|
Resumo: |
This research is a proposal directed at the practice of free improvisation, elaboration of performances and compositions in the contemporary music perspective. Seeking throughout the text to understand this musical practice in context of its emergence, aesthetic influences and its development to the present. This text is divided into three parts. The first part discusses through a literature review the nascent aesthetics of free improvisation. The second part analyzes the poetics of content related to sound and the initiation of poetry within the form. The third part is the development of process involving new technologies and analysis of free improvisation sessions. |