Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2013 |
Autor(a) principal: |
Brombilla, Marcelo Cazarotto
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Meirinhos, Eduardo
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Banca de defesa: |
Meirinhos, Eduardo,
Unes, Wolney,
Wolff, Daniel |
Tipo de documento: |
Dissertação
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Universidade Federal de Goiás
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Pós-graduação em Musica (EMAC)
|
Departamento: |
Escola de Música e Artes Cênicas - EMAC (RG)
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/3485
|
Resumo: |
This research deals with the realization of a transcription for solo guitar of the RV 199 concerto by Antonio Vivaldi, according to the procedures used by J. S. Bach in his transcription of RV 299, which resulted in the harpsichord concerto BWV 973. We carried out a comparative analysis of Vivaldi’s original RV 299 with the transcription of Bach’s BWV 973; these procedures were applied to a transcription for solo guitar of RV 199, and presented in two ways, a version in two staves and a final version for performance. |