Frederick Wiseman ruptura e transformações no cinema documentário

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2008
Autor(a) principal: Weller, Fernando
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Programa de Pós-graduação em Comunicação
Comunicação
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: https://app.uff.br/riuff/handle/1/18111
Resumo: The present dissertation investigates transformations undergone by the field of documentary cinema, especially from the sixties onwards, as of the emergence of Direct Cinema and Cinéma Vérité. The analysis subject is the work of American filmmaker Frederik Wiseman and its central role in the weakening process of the hegemonic documentary order, established during the 2nd world war. We brought under more detailed scrutiny the film Titicut Follies (1967), bringing to attention its narrative and dramatic aspects and its critical positioning towards power relations in the documented institution.