PORNOCHANCHADA EM QUATRO TAKES: CORPO, SOCIEDADE, ESTILO E CENSURA

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2020
Autor(a) principal: Correa, William Bruno lattes
Orientador(a): Klanovicz, Jó lattes
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Estadual do Centro-Oeste
Programa de Pós-Graduação: Programa de Pós-Graduação em História (Mestrado)
Departamento: Unicentro::Departamento de História
País: Brasil
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: http://tede.unicentro.br:8080/jspui/handle/jspui/1665
Resumo: This thesis analyzes the marginalized pornochanchanda movie genre, a genre of cinema in the Brazilian context of the 1970s. It seeks to understand how body representations can be a mirror of Brazilian society of that period, in which the population lived under a military regime, and in which artistic production suffered various kinds of censorship. I analyse two pornochanchadas: “A Super Fêmea”, and “Guerra Conjugal”. I discuss the theme from an approach that merges cinema and cultural history, in order to identify and discuss cinematographic perceptions of the time about the masculine, the feminine, the homosexual, the obese, the black, the poor, the rich, in short, all the perceptions that pornochanchada can produce and its senses.